Hoe is het om... - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Guido Boer - WaarBenJij.nu Hoe is het om... - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Guido Boer - WaarBenJij.nu

Hoe is het om...

Door: GeejdeBeej

Blijf op de hoogte en volg Guido

23 Januari 2012 | Nederland, Groesbeek

Je eerste indruk bij iets nieuws (hobby, werk, mensen of simpelweg les stof) is vaak heel simpel. Naarmate je er langer mee bezig houdt kom je details tegen waar je in eerste instantie niet aan dacht.

Dit weblog gaat over de details die je tegenkomt als je werkt in een bioscoop. Ik heb het hier dan over een servicebioscoop. Dat betekent dat er geen pauze in de film zit en dat de hapjes en drankjes (net als in de horeca) worden gebracht onder de film door maar het liefst nog voordat de film begint natuurlijk ;).

Als je gaat werken bij de bioscoop spelen hoogstwaarschijnlijk de gedachtes "je krijgt de nieuwste films te zien" en "misschien gratis naar de film" in je hoofd en die kloppen ook. Maar je krijgt de films te zien als je aan het werk bent. Dat betekent dat als er iets spannends gebeurt dat je aandacht trekt, dat je dan het spannende gedeelte van de film al hebt gezien als je zelf naar die film gaat. Een goede training om je aandacht bij de mensen te houden dus. Concentratievermogen!

De vraag is niet "of je de film te zien krijgt" maar eigenlijk "hoe vaak krijg je die te zien". Moet ik nog meer zeggen? Bij de film "New Kids Nitro" waren de grappen op een gegeven moment niet meer leuk omdat ik die zo vaak heb gehoord.

Maar dit is allemaal niet echt positief dus tijd voor wat leukere details!

Ik persoonlijk denk dat als je bepaalde muziek op het juiste moment hoort, dat het het verschil KAN maken tussen wel/niet leuk vinden ervan. Bovendien kan muziek je meeslepen, emoties omhoog brengen of momenten doen herinneren. Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dit met de bioscoop te maken??

We hebben het over films! Een combinatie van beeld en geluid! De soundtrack van een film past bij de scene waar het wordt afgespeeld. En daar heb je het! Ik heb een heleboel nummers en artiesten leren kennen doordat hun muziek werd afgespeeld in de film die mij in de juiste stemming ervoor bracht. Het maakte een goede klik in mijn oren en ik luister nu nog steeds graag naar de muziek die ik een half jaar geleden hoorde toen ik net begon met werken.

Hier een voorbeeldje uit de film "Puss in Boots". De muziek begint na anderhalve minuut.

http://www.youtube.com/watch?v=lk2SqzFp15k

In de titel van dit filmpje zie je dat het liedje van Lady Gaga is. Ik had nooit gedacht dat ik ooit een nummer van haar leuk zou vinden! De eerste keer dat ik dit liedje hoorde was tijdens die leuke film dus als ik er nu naar luister op mijn mp3-speler brengt me dat heel gemakkelijk in de juiste stemming ervoor. Dat is dus beter dan de gedachte dat het liedje gezongen is door Lady Gaga.

Dit is 1 pluspunt. Ik geef nog 1 pluspunt zodat dit weblog niet te lang wordt.

Het is me opgevallen hoe anders ik tegen films aan ben gaan kijken sinds ik er werk. Ik legde net uit dat het kan voorkomen dat je keer op keer bij dezelfde film werkt. Als je constant hetzelfde stukje film te zien krijgt gaan je dingen in de film opvallen die normaal te snel aan je voorbij gaan. Je leert dus films veel beter te bekritiseren en in mijn geval meer te waarderen!

En hopelijk geef ik hiermee een duidelijk beeld over de dingen die je nog meer leert tijdens het werken in een servicebioscoop behalve mensen naar hun zitplaats brengen en bedienen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 19763

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: