Pasen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Guido2Gozzie

Blijf op de hoogte en volg Guido

20 April 2011 | Australië, Melbourne

Pinksteren voor de deur, tijdelijk het huis uit, stroomuitval wegens niet betaalde rekeningen en een avondje vol quizen en spelletjes zo snel mogelijk plannen.
Dit is Guido.. draait... door! Tuuuuuuu duuuu pampampam pam pam:D

Het is al een maand en.....11 dagen verder Jeezus Gek Man wat vliegt de tijd! Er is wel het een en ander gebeurd maar op zich niet zo veel dus het wordt maar eens hoog tijd om weer eens wat van me te laten horen!

Let's start with Pinksteren! Morgen (donderdag) begin ik al vanaf 9 uur in de ochtend met werken en heb ook nog wat extra avonddiensten daarnaast gekregen! Het zal me waarschijnlijk mooi wat tijd schelen aangezien ik nu nog iets van 2 maanden te gaan heb! Het werk wordt steeds gezelliger en gezelliger omdat ik nu steeds meer en meer collega's leer kennen die blijkbaar daar al jaren werken :P Maar verder valt daar eigenlijk niets over te zeggen...

Er is namelijk heel wat meer drama afgelopen de laatste weken met het huis! Dinsdag (2 weken terug) werd ik abrupt wakker gemaakt door een arabische man (ik weet echt niet wat het is maar ik heb constant slechte ervaringen met die lui) die de huisEIGENAAR is van het tegekke huis en een hoop andere house shares in de buitenwijken van Melbourne... hij legde mij uit dat ik de volgende ochtend eruit moest omdat de politie kwam controleren en erachter zouden kommen dat hij het huis onderverhuurde aan 16 mensen terwijl hij officieel toestemming had voor maar 12 mensen! De reden voor hun om te controleren was vanwege een reeks klachten over geluidsoverlast en blijkbaar stonden de house shares al een aantal keren in de kranten! Ik bleek dus in een omgebouwde garage te slapen en moest verhuizen naar een ander huis van hem... binnen het huis had ik 3x mijn spullen moeten verhuizen omdat er dus 2 huizen van minstens 35 mensen werden afgesloten en er gepuzzeld moest worden wie waar ging slapen.... Ik was het verhuizen zat, er was geen internet in het andere huis en het was ook nog eens een tram-afstand van werk terwijl het eerst een loopafstandje was! Ter compensatie hoefde ik maar de helft van de normale huur te betalen... Het dekte de tramkosten en ik ben nu weer terug in het goeie ouwe huis waar ik eerst verbleef! :D Ik was er meteen bij toen het nieuws uitbrak dat de toenmalige house manager naar Brisbane ging... ik heb zijn plaats in genomen en er verblijven nu 12 mensen in het huis... nu bestaat er een slaapkamer uit alleen maar nederlanders WOEW :D

Verder was er gisteren ook nog eens een dagje stroomuitval! Het was hartstikke leuk eigenlijk omdat we het hele huis moesten verlichten met kaarsjes, thee lekker ouderwets met een pannetje moest worden gekookt (aangezien het huis vol theeleuten zit :D) en en en... jah het was gewoon een hele leuke avond :)

Het was wel een ijskoude avond aangezien jullie zomer er aan dreigt te komen en hier de winter... Qua weer is het hier 's avonds en 's ochtends dus ijskoud maar overdag als de zon schijnt (en je dus ook vol in de zon loopt) dan valt het wel te doen om in je shorts te lopen!

En ik sluit af met een hartstikke leuke planning voor volgende week! Aangezien er gisteren dus geen elektriciteit was en wij klaar waren met het dramatiseren van hoe afhankelijk we van elektriciteit zijn kwamen ik op het idee voor een quiz-avond, maar nu hebben we het gepland voor volgende week. Nu zal iedereen van de jaarlijkse familie reunie het vast leuk vinden om te weten dat we het spel "de weerwolven van wakkerdam" gaan spelen haha! Met zo'n groot gezellig huis is dat dus wel echt hartstikke leuk om te doen natuurlijk :D!

Bovendien is volgende week woensdag ook op tijd omdat er 4 meiden vertrekken in dat weekend :( Ik hoorde ook al dat de week die daarna volgt nog 2 mensen vertrekken :( Het was echt leuk dat iedereen het zo enthousiast was om het huis met al zn huisgenoten zoals het nu is af te sluiten met een spelletjes avond :) Ik heb er ook hartstikke veel zin in :D

Ik zal nu nog zo'n 2 maanden hier in Melbourne blijven en ik ben ook al over de helft van mijn te behalen bedrag :)! Het zullen 2 maanden worden die net zoals de laatste 2 zullen zijn (lang en best kalm) dus veel nieuws zal ik niet hebben, maar zodra ik wat te vertellen heb zal ik jullie Meteen op de hoogte brengen ;) Ik moest ook eventjes de knoop doorhakken met reisverslagen aangezien ik al aardig wat mensen op msn, hotmail, via sms of skype op de hoogte hield!

Bonan nokton :)

  • 20 April 2011 - 20:56

    Jeannet (Brielle):

    Ha die Guido. Leuk dat jullie de weervolven daar ook in leven houden. Wel spelen volgens de spelregels he?
    Geniet nog even lekker van de laatste maandjes en dan .......weer terug in dat ( hopen) inmiddels warme kikkerlandje. Op dit moment mogen wij ook lekker in zomerkleding lopen. Het is heerlijk weer hier, lijkt nu al zomer ( sorry hoor) Lekker genieten voor zolang als het duurt. Enige nadeel is dat er nu steeds water gegeven moet worden aan de nieuwe plantjes in de tuin, maar ach dan blijf je in beweging toch? Morgen nog 1 dag en dan lekker vakantie t/m 8 mei.
    Groetjes,
    Jeannet

  • 20 April 2011 - 21:55

    Mam:

    Heee Giet, leuk eindelijk weer eens bericht!! Hier hebben we al meer dan 1 week heerlijk weer. Het lijkt wel zomer en het voelt zaaaalig!! Wat een super-idee van Youp. Ga er morgen achteraan. Keep you posted. LY x

  • 21 April 2011 - 06:22

    Marlies:

    Vergeet m'n andere reactie! X

  • 21 April 2011 - 09:40

    Elie:

    Guido! Zijn de backpackers net zoiets als de Polen in NL...met veel te veel mensen in een te klein huis :p. Fijn dat je nu weer goed zit. En het is nu bijna Pasen He! Tot je volgende bericht mate!

  • 21 April 2011 - 17:21

    Robin:

    Al you need to tell the arab is shalom xD

    Geniet nog even van je tijd daar! Ik ben net aangekomen in de usa, om fam te bezoeken en daarna keer ik alweer terug over 5 daagjes :)

    Groetekes!

    Robin

  • 21 April 2011 - 18:36

    Pap:

    Hé Kerel. Als je hier naar buiten loopt ruik je de bloesem. Alles zit vol bloemen. We hebben dus een knallend voorjaar. Mokie is na een dierenarts bezoek tot leven gekomen en die springt buiten rond. Veel plezier met Wakkerdam en schrijft af en toe maar wat. Succes x

  • 23 April 2011 - 04:13

    Guido:

    Hahha hartstikke leuke reacties :D geloof het of niet maar ik kan gewoon aan jullie SCHRIJFSTIJL lezen dat het fantastisch weer is :D Alles is gewoon heerlijk! :P

    @Jeannet & Pap, Ik heb ongelooflijk veeeel zin in Weerwolven van Wakkerdam maar het blijft moeilijk uitleggen hoe het spelletje werkt ;) Al helemaal in het engels dus ik heb op de deur een paar a4tjes geplakt met gebruikelijke vragen, doel van het spel, verhaaltje en voorbeeld van 1 dag. @ Pap: Echt een pak van mn hart dat het weer helemaal toppie gaat met mookje :D

    @ Elie: Wij zijn inderdaad net als de nederlandse polen! Tot nu toe heb ik ook gemerkt dat backpackers helemaal niet zo gewild zijn in Australie. Bij wijze van spreken heb je de backpackzones (hostels, touristische activiteiten enz.) en daar ga je dan veel met andere backpackers om. Her en der kom je wel aardig wat mensen tegen die het heel leuk vinden om in de tram je verhaal te horen van waar je vandaan kom (Zucht) dat ik al voor de 1000e keer heb verteld haha :P maar je merkt hier wel dat de politie meer de kant op kijkt naar de mensen met shorts die totaal niet staan bij het t-shirt weet je wel.

    @ Mam, WOEW KAN NIET WACHTEN OP JE A.S. MAILTJE OVER YOUPIE :D Ik had zijn nieuwste conference van february 2011 (omdat de nacht) al gezien en hij is weer goed. In het begin wat oude grappen maar hoe langer je kijkt hoe beter. Als hij nu een liedje zingt komt er nog zo'n vrouwtje met een correct articulerende superzachte stem meezingen. Ben het niet van youp gewend, omdat ze er ook met zo'n politieke verkopers-smile bij staat. Ik denk dat het beeld al wel duidelijk is hahaha :D

    @ Robin: Peace and completeness brotha! :D Hey geniet ervan in USA :O! Ben eerlijk waar jaloers op ja :D naar de USA zou ik ook wel een keer heen willen :D

  • 23 April 2011 - 21:08

    Pap:

    Eerst dacht ik dat de kat het op zou geven. Nu is ze buiten en gedraagt ze zich als een jonge kat maar schijn bedriegt want als je haar bekkie opendoet zitten er alleen nog 2 hoektanden in. Een kunstgebit is te duur ha ha. De brokken moet ik dus onder water zetten x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 19793

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: