Back in Taupo ageejn - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Guido Boer - WaarBenJij.nu Back in Taupo ageejn - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Guido Boer - WaarBenJij.nu

Back in Taupo ageejn

Door: Guido2Gozzie

Blijf op de hoogte en volg Guido

17 December 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

De naam zegt het: oudvertrouwd Taupo ;)

Wellington was helemaal te gek! Ik ben daar naar het museum geweest (eerst boeken lezen en nu naar het museum uit vrije wil, ik moet gaan oppassen haha :P). Het museum was suuperleuk want je had er een Earthquake-simulator... Het was een boshutje die ging schudden en van die rare krakende-bed-geluiden (en jullie zullen nu vast denken 'hij bedoelt toch niet wat ik denk dat die bedoelt'... Jawel hahaha:D:D). Verder ben ik nog naar een botanische tuin geweest en de film due date gezien waar mn handen begonnen te jeuken van die the-hangover-gast mijn god wat speelde hij een verschrikkelijke personage haha :P en credit voor deze plannen gaat naar Joanne... toffe ma'am die ik waarschijnlijk ook weer zal treffen als ik terugvlieg naar Melbourne (net als nog 2 andere hele gezellige partygirls ;))

Joanne (a.k.a. Jo) gaat de 14e naar Melbourne, Hester en ik vliegen de 17e van Januari en Liz en leanne vliegen de 18e. Ik moet toegeven dat ik daarom nog meer uitkijk om weer terug te vliegen!

Maar Wellington ligt nu weer achter me en ben in ene keer doorgereden naar Taupo met de Kiwi's. En eergisteren heb ik de Tongariro walk gedaan... zegt je dat niks? misschien dat Ngauruhoe beter aanslaat? Nog niet? dan is mijn laatste hint dat ik Mt. DOOM HEB BEKLOMMEN :D:D En ik ben blij en trots dat ik het heb gedaan en het me is gelukt! Want het was me toch een dag vol fouten, oftewel Guido op zn best haha :D

Ik was van plan vroeg naar bed te gaan, maar omdat ik de tijd helemaal vergat door het lezen (1 uur 's nachts realiseerde ik het me pas) had ik in totaal maar 4 uur geslapen.. Gelukkig werd ik om 3 uur zo halfwakker en het eerste wat in mn hoofd opkwam was dat ik de wekker niet had gezet omdat de bus om 5:40 vertrekt! Dus ik zet mn wekker om 5:40..... Jah dat lees je goed! Ik was half wakker kom op :o, dus toen ik wakker werd en de vrolijk tjilpende vogeltjes zag tjilpen keek ik net wat verder en zag de tongariro bus wegrijden :doubt: bagga... Thankgod was er nog een bus van 6:20 waar ik op het laatste moment achterkwam... dus ik heeel snel me omkleden en camera pakken... Ik zit in de bus en dan beginnen de problemen al. De busdriver over de intercom bevestigde wat je nodig had onderweg

* Het was fantastisch weer dus hopelijk heeft iedereen een zonnenbril mee (poep)
* Het was fantastisch weer dus hopelijk heeft iedereen een fles zonnenbrand mee (dubbel poep)
* Het was fantastisch weer dus hopelijk heeft iedereen niet al te dikke kleren aan (emmer vol poep <- lange trui en spijkerbroek :()
* Het was fantastisch weer dus hopelijk heeft iedereen aan genoeg water gedacht? (container vol poep)
* Het was fantastisch om weer te zien dat iedereen al klaar staat met zijn/haar camera (CHECK :))
* Het was een wandeling van 8 uur totaal dus hopelijk heeft goeie wandelschoenen mee (DUBBEL CHECK :D)

We waren om precies 8 uur afgezet en 16:01 bij het einde aangekomen.. ok... 8 uur en 1 minuut :lol: ). Het was zoo leuk onderweg want er waren zoo veel nederlanders die daar rondliepen. En aangezien ik enkel mijn camera mee had en stevige schoentjes deelden zij echt alles met me! Ik heb een blikje V-drink (energy drankje) gekregen, een klein draagbaar waterflesje en een sandwich met sla en tonijn! Ik kan nog steeds niet bij hoe liefdadig iedereen was!

De hoogtepunten van de hele trip maakte het ook helemaal waard maakte:
* Ik heb een hoogte van 1967m behaald en een afstand van 18.5 KM! en als je op 70 meter hoogte zat dacht ik 'ik ben aan de top :D' maar dan zag ik dat er nog een klim achter het heuveltje zat en die gedachtegang is 3 keer gebeurd op ongeveer 70, 700 en 1100 meter (blinde gok) dus iedere keer als ik terugkeek op wat ik al had gelopen dacht ik 'dat stelde toch niks voor'... Sauron is gewoon een kleuter die loopt te spelen met gezichtsbedrog :badgrin:
* Het puilde daarboven uit van de lieveheersbeestjes! Niks voor jou dus Eline haha :O
* Ik heb er heel wat inspiratie opgedaan voor mijn video-dagboek :)
* Er waren daar ook een paar 'Lakes' (

  • 17 December 2010 - 06:09

    Hester:

    Had ik maar nagedacht.... haha! ik moest het gewoon zeggen :P
    Ik spreek je nog een keertje over hoe je het beste in Howick kunt komen ;)
    gruutjes

  • 17 December 2010 - 07:36

    Omi :

    Wat een leuk verslag!! Ik heb het twee keer gelezen! Wanneer kom je weer online? Geniet maar verder, want je maakt wat mee, zeg! Tot de volgende keer. Muchos besos!! XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 December 2010 - 08:25

    Mam:

    Wat een leuk verhaal weer. Ga snel de foto's zoeken v...... x

  • 17 December 2010 - 08:50

    Pap:

    Hé bergbeklimmer ben jij in een botanische tuin en in een museum geweest? Jongen ik ben trots op je ha ha. Denk volgende keer wel aan de zonnebrand de rest zal mij poep zijn.

  • 17 December 2010 - 16:45

    Florin:

    Nou Guido, zo te lezen verveel jij je geen moment. Er komen zelfs andere kanten van je naar boven drijven:p
    Enjoy!!

  • 18 December 2010 - 22:47

    Wija:

    Nou,nou we staan versteld van jou. Er komen dingen naar voren wat ik niet had verwacht van jou. Ik hoop dat je nog veel dingen zult beleven, wij beleven hier hoogstwaarschijnlijk een witte kerst!!
    Guido nog veel plezier.
    Wija en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 19791

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: