in Work-a-maru - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Guido Boer - WaarBenJij.nu in Work-a-maru - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Guido Boer - WaarBenJij.nu

in Work-a-maru

Door: Guido2Gozzie

Blijf op de hoogte en volg Guido

22 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallohallo!

Ik zit hier nu in Whakamaru, 52 kilometer van Taupo vandaan. Dat betekent 2 dingen (good and bad news). The bad news is: Het is nogal een remote stadje dus regelmatig internet is afgelopen tot 2011 (dus geen skype of msn). MAAR dan het goeie nieuws: Ik heb internet en een computer geregeld voor de nederlandse kerstmis tijd ;)! Ik zit op het moment op de laptop van Mike (mijn baas) en daarop zal ik ook skypen...

Ik werk hier 4 uur per dag en de laatste 2 dagen hebben Mike en ik een aantal mega boomstammen verslagen! Het was een veldslag...of nouja.... bergslag haha :D van de stammen in plakken zagen alsof het brood was! Een heel dik taai stuk brood! We wonnen dan wel de eerste veldslag, maar het werk was nog maar net begonnen. Door bloed zweet en tranen zijn de plakken brood de berg op gereden (m.b.v. de aanhangwagen ;)) en de aanval was begonnen! Wij hadden het ultieme wapen om de plakken boomstam te verslaan: DE HOUTSPLIJTER (TAM TAM TAM). De plakken raasden door de machine alsof het brood kersvers was en vlogen allemaal dezelfde kant uit waardoor onze eigen Mt. Boom ontstond. Maar realiteit sloeg in in onze herinnering, we hebben nog maar de helft gehad. To be continued....

En dat is dus mijn werkdag van 8 tot 12 in de ochtend ;) Overdag hang ik maar een beetje rond in het 2e hutje waar ik slaap, lees een beetje, kijk wat films, gewoon mn ding doen weetjewel tis allemaal primaaa! Oh en over lezen gesproken! 3 dagen terug had ik de delen 5 en 6 gekocht van de House of Night boeken en een paar dagen daarvoor deel 4.... Nu.... terwijl ik nog 7 dagen te gaan heb hier in Whakamaru... heb ik nog maar 150 bladzijdes over van deel 6.... bagga! Dus tijd om een nieuwe bezigheid te vinden...

Eens eventjes denken.... Oh ja kerstmis... hou je e-mailtje in de gaten voor een jibjab email van mij ;) net als vorig jaar maak ik dit jaar een filmpje als kerstkaartje! Niet echt origineel, maar wel ubergeniaal :D

Maar hier laat ik het bij voor nu ;)
Leute mensen! Een heeeele fijne kerstmis en een fantastisch nieuw jaar! :D:D
Grote GruBen ;)

  • 22 December 2010 - 08:15

    Mam:

    LEUK!!!! JE zit er dus bij tijdens het kerstdiner!!!!!!!!! Slik ...... xxx

  • 22 December 2010 - 09:29

    Sijandita:

    JipJab.. Ja opzich wel grappig, maar ik herken je bijna niet en wie is die chick met haar haren voor haar ogen ??
    Echt super leuk dat je een laptop hebt :) nu hopen dat we een goede verbinding hebben. Wat ga je allemaal nog doen met Kerst? Of ga je gewoon naar een take-away hahha..
    OWJAH! CHECK MIJN STATUS>> volgens mij heeft omi nog niet gereageerd..
    ga em maar snel plaasten.

  • 22 December 2010 - 09:30

    Sijandita:

    pfoew! ik was op tijd.. Maar nu ben ik helemaal vergeten je nog een fijne week te wensen en dan skypen we elkaar op KERST :D:D..
    BESOS!!

  • 22 December 2010 - 09:33

    Omi :

    Net met An van Piet gebeld. Dacht hen een plezier te doen door foto's van jou per mail te sturen - maar daar zorg je zelf dus voor! Goed zo. Bomen vellen en zagen! Ik dacht schilderen en tuinieren! Wees voorzichtig! Dat is fijn, dat je van Mike mag computeren en ik hoop gauw van je te horen of je te zien als de boel daar het doet! Fijne feestdagen! Alle goeds, omi

  • 22 December 2010 - 09:36

    Dieuwke:

    Hallo Guido,

    leuk om je verhalen te lezen blijf je met de kerst in nieuw-zeeland, het is hier nu echt winter pakken sneeuw, wel gezellig met de kerst, fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar,
    groetjes ron en dieuuwke

  • 22 December 2010 - 09:38

    Omi :

    haha, dit lijkt wel op wedstrijdjes met de
    Panoramaberg! Waren ze me dus een slag voor! Toen ik begon te schrijven, stond alleen mam er op. In die tussentijd is Sytje me ertussen gefietst. Volgende keer ben ik er weer als de kippen bij!
    Pas goed op jezelf en ik vind het fantastisch, dat je zo veel leest! Ga zo voort! :) :D

  • 22 December 2010 - 19:38

    Pap:

    Hé kerel dus kerst in Whakamaru. Hier kunnen we hout gebruiken voor de open haard. Vandaag heb ik met Diederik 40 km geschaatst in Belt Schutsloot. Vorig jaar was het sinds 30 jaar weer een witte kerst en dit jaar gaat het weer gebeuren.
    * * * * Merry Chrismas * * * *
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

  • 22 December 2010 - 19:42

    Wija:

    Guido, namens ons allen een hele fijne Kerst en en Happy New Year!!Jij zit hoogstwaarschijnlijk in het zonnetje onder de Kerstboom. Een aparte ervaring. Wij hebben weer verse sneeuw. Ook leuk!!
    Groetjes Wija

  • 23 December 2010 - 07:12

    Guido:

    Ik heb nog een goed nieuws en slecht nieuws haha:
    Het goeie nieuws is: die chick (@ sijandita :)) is frodo haha, ik heb allemaal typische kiwi dingetjes uitgekozen ^^
    Het slechte nieuws is: Het wordt nog maar afwachten of ik wel ene webcam heb voor de krest :S maargoed, afwachten afwachten

    Ik ben vandaag wezen rondfietsen op de mountainbike en wat een prachtig uitzicht weer! Heb nog nooit zo'n mooi uitzicht gezien hier in Nieuw Zeeland! Bleek ook nog eens zo te zijn dat hier in Whakamaru een National Park is waar de animatie-film Yogi Bear is opgenomen haha :D:D

    EN VOOR IEDEREEN DIE MIJN MAILTJE NIET HEBBEN GEKREGEN: EEN SWEET AS CHRISTMAS AND A NO WORRIED NEW YEAR :D

  • 26 December 2010 - 15:05

    Marjo:

    Hallo stoere kerel, dus je bent nu ook al
    houthakker geworden! Je begrijpt natuurlijk wel dat omi het niet zo ziet zitten, al dat gehak etc. Maar daar zijn oma's voor, om bezorgd te zijn, moet je maar denken.
    Guido, ik wens je een voorspoedig 2011
    toe, met nog veel mooie momenten.
    Een lieve groet uit een wit Malden.
    Marjo.

  • 26 December 2010 - 20:23

    Pap:

    Hé Guido jammer dat ik jou op skype heb gemist. Hoe is jouw kerst verlopen? Ik ben in ieder geval trots op jouw houthakkerswerk. Heel goed. Ik durf je niet meer uit te dagen als je terug bent. Ik ga maar eens trainen. Veel plezier en ik hoop dat ik je je nog ga spreken anders een hele fijne oud en nieuw x

  • 27 December 2010 - 09:27

    Omi :

    Ik ben ook apetrots op jou, hoor!! Maar ik vind het toch evengoed ontiegelijk gevaarlijk werk vinden voor een leek. Ik kom uit zo'n gebied en heb genoeg lui zonder vingers en been gezien! Oh zo!
    Pas goed op jezelf. Ik wil je heel terug hebben!
    :) :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 19793

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: