Jobhunt, Base EN VEEEL MEER - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu Jobhunt, Base EN VEEEL MEER - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu

Jobhunt, Base EN VEEEL MEER

Door: Guido2Gozzie

Blijf op de hoogte en volg Guido

23 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Dit wordt weer een lang reisverslag dus ga er maar voor zitten... ik gok zo dat dit het heftigste reisverslag wordt dus ga maar ff naar een stoelenwinkel zodat je een lekker lange zittijd kan uithouden want onderzoek wijst uit dat na het lezen van dit verslag er kontkrampen kunnen ontstaan haha :D Ik bied alvast mijn excuses aan voor mijn slechte nederlandse spelling (mocht dat zo het geval zijn) aangezien ik echt veel moet vertalen

1) Te beginnen met Melbourne! Het is nog steeds ongelooflijk droog hier, met een prachtig strand die zich goed koest houdt ;)! Volgens het nieuws zijn er nu ook al steden tussen melbourne (rechtsonder) en adelaide (middenonder) in australie die aan het overstromen zijn geraken dus zowel links als rechts van waar ik zit is het nat... 3 maanden zal vast genoeg zijn maar hopelijk blokkeert dat niet alinea 2):S... Melbourne is prachtig! Het strand lijkt net amerikaans waar iedereen rond jogged en skate (Ik heb iemand zien skateboarden met een stok waarmee hij zichzelf vooruit duwt, soortgelijk aan de bootjes in de grachtjes van venetie :D) en ik probeer hier te overleven met brood, fruit, pasta en water aangezien ik al (een beetje) in de min sta... mocht dit laatste je zoveel schokken, zie alinea 3) voor alinea 2)... Wordt vervolgd...

2) [i]*donders bekende stem* Vorige keer bij guido's nieuwste reisverslag: een nieuwe alinea is begonnen maar met schokkend nieuws van financiele omstandigheden. Bestaat er werk waar Guido zich mee uit dit gat kan redden!? [/i][b] Jawel die is er![/b] De jobboards in de hostels puilen uit van marketing-baantjes (enerlaatste keuze) maar er zat er 1 tussen waarbij de commissie niet werkt op de hoeveelheid sales die je maakt, waarop wel weet ik nog niet maar dat kom ik maandag de 24e te weten! De inschrijfformulieren overdrijven meestal met $600-1000perweek kwats maar dit baantje zou me 800+ moeten opleveren en dat het ook echt serieus minstens 800 is... ik ben benieuwd! Mocht dit serieus waar zijn, dan kan dit ervoor zorgen dat alinea 3 een deel van mijn levensgeschiedenis gaat worden! :D:D

3) Dit is mijn enerfavoriete alinea, de jobhunt/geldgeldgeld/berekeningen! Wat ik ga doen is werken werken werken... dat is 3x werken dat gelijk staat aan 3 maanden lang!... Elke vorm van geldopbrengst/besparing (werk voor geld of accommodatie) telt!... mijn doel is om een totaal van minstens 8418 te behalen in 3 maanden/12 weken... het klinkt gekkenwerk en belachelijk en gooi het er allemaal uit, maar vergeet het woord "mogelijk" niet ;) want het is mogelijk! Als ik minstens $701.5 per week verdien/bespaar. Nou met een baantje als hierboven dat 800 per week zou moeten opleveren kan ik zelfs een keer naar de mcdonalds :D.. en in het gunstigste geval kan ik in het weekend voor een week accommodatie werken hier in het BASE hostel aangezien de marketing alleen doordeweeks is! Het ziet er in ieder geval goed uit en dat is zeker een opluchting sinds wat er gister is gebeurd (alinea 5 bewaar) en mijn huidige financiele status...

4) Mijn plannen na het werken! Zeker mijn favoriete alinea!!!! :D ALS ik niet werk voor overnachting zou ik met een eindbedrag van 8418 na 3 maanden +5700 overhouden... dat is genoeg om me 4 maanden niet te vervelen dus... maar wat versta ik nu onder niet vervelen.... daaronder versta ik het verwezenlijken van mijn 3 must-do's met als eindbestemming brisbane aangezien van daaruit mijn vliegtuig naar azie naar nederland vliegt... En mijn 3 must-do's zijn het volgende: Kangaroo Island, Fiji en Mojosurf.
*1) Kangaroo Island: Dat is een eiland (goh) aan de kust van Adelaide. Ik trek 2 weken daar voor uit om Adelaide te verkennen, de boot te kunnen nemen naar het eiland, het HELE eiland te verkennen met de natuur! (kangaroos/koala's/kakketoes en nog veeeel meer), de boot terug te nemen EN het vliegtuig te nemen naar Fiji (Nadi)
*2) Fiji: Fiji bestaat uit 26 eiland maar ik vlieg naar het grootste (Viti Levu). De volgende dag begin ik meteen met de Fiji Experience waar ik minstens 3 weken voor zal uittrekken... Met de Fiji Experience zal ik de volgende dingen gaan doen die zijn inbegrepen in de ticket: Fiji Fruit markt met garantie voor nieuwe soorten fruit en groentes, Robinson Crusoe island, Kava ceremonie, rif snorkelen, regenwoud-tour met een 'gestoorde medicijn man' naar een oeroude archeologische plek, zee kayak, kokosnoot jewelen maken, "South Pacific knife and fire dance show", sandboarden (alweer jeej :D), leren manden maken (damn wat een raar woord "mand"), tropische vissen voeren terwijl je er midden in staat, kokosnoot bowlen, introductie scuba diving, regenwoud-rivier-walk stroomopwaarts, horse-boarding (je staat op een bodyboard aan de rand van het strand terwijl een paard je vooruit trekt), local-school bezoek (creche voor weeskinderen, basis- en middelbare school), traditioneel sevu-sevu ceremonie bijwonen in een stam met stamhoofd waarbij we een dagje een inkijk hebben op hun leven, bilibili raften (op een bamboo vlot), natural hot springs en mud pools waar je ook echt in kan (Rotorua, Nieuw zeeland was gloeiend loei heet!) en last but not least een bezoek aan Beachcomber Island waar ik 1 nacht blijf dat het uitgaans eiland is (jahaaa! het uitgaans eiland... Ik zie me nu al in een fiji-introductie groepje --> "en mocht je naar de wc willen dan moet je naar dit eiland" hahaha :D:D). Maar dat is Fiji dus in heeele grote lijnen! haha :D Ik zal daar denk ik 100en foto's schieten van verbluffendheid! Vanuit Fiji vlieg ik naar Sydney (einde fiji praat, nu ik er kan over ophouden:D)
*3) Mojosurf: de naam zegt het al! Surfen! 2 weken lang surfen surfen chillen en surfen. Onderweg van Sydney naar Brisbane in 12 dagen tijd, op zich kan ik daar weinig aan toevoegen aangezien dat al zo fantastisch! :P Maar ik vertrek niet meteen want ik ga in Sydney nog wat oude bekende reisgenoten opzoeken van Queenstown en het zou leuk zijn om Sandra en Marleen gedag te zeggen die onze introductie met Australian Backpackers in het begin hebben gerund. Eenmaal in Brisbane breng ik mijn laatste paar dagen door, vlieg naar Taipei, Hong Kong en Bangkok. en de punt die je net voor deze zin ziet is dan ook de punt die ik achter deze reis uiteindelijk moet zetten... jaja, ik heb nog 6 maanden te gaan hier (langer dan sommige mensen uberhaupt op reis gaan) en ik breng iedereen al op de hoogte van naar huis gaan :P maar dit is dus mijn plan... en dan nu het slechte nieuws...

5) foto's zijn misschien foetsie.... 4 maanden aan reizen... gouden tip: sluit NOOIT je waardevolle harde schijf aan op een televisie... het lijkt onschuldig maar sinds dat ik dat probeerde om een film te kijken in een hostel heb ik problemen met mijn harde schijf... niet al te veel schrikken ik heb heel veel research gedaan en er is 90% kans dat ik ze kan terugkrijgen (zonder +$1.000 te moeten betalen)... De televisie liet alleen foto's zien en herhaalde 2 foto's minstens 100x... ik vermoed dat als ik naar een data-herstel-bedrijf ga en als ze die 2 foto's verwijderen het opgelost kan worden... de harde schijf maakt tik geluiden dat 2 dingen KAN betekenen en 1 ding ZEKER betekent: het betekent zeker dat mijn harde schijf niet kan 'gelezen' worden... en de 2 mogelijke oorzaken zijn OF het bestand is corrupt (en moet verwijderd worden, gelukkig zijn het 2 mislukte foto's van een tuinbank een een ikweetnietwat-onscherpe foto) OF (en foto-google hierbij "harde schijf") het topje van het armpje dat de harde schijf leest is kaduuk... als het armpje kapot is kost het 2400$ om de bestanden te redden en als het het bestand corrupt is 400$... Het onderzoeken van wat het probleem is is gratis en kan ik morgen laten doen... binnen 24 uur antwoord... dinsdag horen jullie dus wat het probleem is... 2 dingen om goede hoop te houden: de schijfjes zijn volgens mij niet bekrast dus het is niet dat de data is beschadigd EN ik gok dat ik 80% aan foto's van andermans facebook-account kan afplukken, maar het betekent ook dat ik mijn hele video dagboek kwijt ben. In ieder geval moet ik dus een nieuwe harde schijf gaan kopen:(...

Maar komende week wordt dus een week met veel heisa! Hopelijk allemaal goeie heisa! Uiteindelijk komt het altijd goed... goeie hoop houden doet het altijd goed :):(

Oh en ik heb een nieuw telefoonnummer dat stukken goedkoper werkt! Internet hier wordt geregeld via global gossip (1 dollar per kwartier) en global gossip werkt ook met SIM-kaartjes dat stukken goedkoper is!
+61405525982
Dit is mijn permanente reistelefoon! een smsje met mijn nieuw zeelandse kostte me 80 cent en global gossip 15 cent!!!!

Nou... dat was het wel.... Ik zou willen dat het vandaag maandag was zodat ik wat kon doen, maar ik ga maar wat film kijken voor nu...
Ik laat ASAP weten over zowel werk als foto's!

Ni sa moce [Ni sa mo-teej]
Tot ziens in Fiji ;)

  • 23 Januari 2011 - 06:47

    Ilse:

    WOw Guido, ik dacht.. eerst maar even checken hoe lang, lang nou eigenlijk is.. maar ik zeg... LANG! Dit is niet goed voor mijn studiegedrag xD, maar ik ga het toch maar even lezen (A)

    Liefs uit (niet uit Londen) Geffuh!

  • 23 Januari 2011 - 06:57

    Ilse:

    Okay, het ging best snel haha! Maar klinkt echt super vet. Vast heel antropologisch verantwoord, dus ik denk dat ik ook heen moet (6).. EN na een half jaar smeken om je nummer (ja ik moest toch iemands nummer scoren..) Heb ik het EINDELIJK mhuahaha!
    Succes met the trubble en ik ben benieuwd naar alle spannende verhalen!

  • 23 Januari 2011 - 14:08

    Pap:

    Het is bij jou al maandag. Succes met de jobhunt. Het zou mooi zijn als het niet spannender wordt dan een tikkende harde schijf. Succes x

  • 23 Januari 2011 - 14:58

    Mam:

    Check mail!!!!!! Leuk cadeautje!!!! Liefs x

  • 23 Januari 2011 - 15:07

    Ingeborg:

    Hé Guido,
    Al volgend op je weblog, lees ik dat je een heleboel meemaakt en heel snel volwassen moet zijn geworden.
    Het zit je niet altijd mee maar je houdt de moed erin en geeft er een positieve draai aan. Helemaal goed.
    Hoorde van pap dat je nu al een tijd in je eentje op pad bent en dat het je goed gaat.
    Pas goed op je zelf en heb het leuk.
    Heel veel liefs van Ingeborg
    We missen je we een beetje boel.

  • 23 Januari 2011 - 21:41

    Sijanda Jelsma:

    Wat een mooie plannen. Ik denk ook dat je je wel redt uit de troubles. Succes gewenst en hou je hoofd boven water...
    Groeten van ons allen!

  • 24 Januari 2011 - 09:38

    Lisanne:

    Super verhaal om te lezen Guido!
    Uiteraard spreekt mij je local-school bezoek erg aan maar dat even terzijde ;)

    Enne die fotos, heb t volste vertrouwen in dat die gewoon terug komen!

    Liefs x

  • 25 Januari 2011 - 01:02

    Elie:

    Guido! Succes met je goudkoorts :P, ik hoop werkelijk dat je in de buurt van dat bedrag kan komen. Discover the world and you'll see there's so much more to see haha. Dan hoop ik werkelijk nog dat je die foto's terug kan krijgen van je schijf.

    Al met al zit ik hier met fingers crossed!
    Grtz
    your cousin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 19788

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: