Finito de Farm-ito - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu Finito de Farm-ito - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guido Boer - WaarBenJij.nu

Finito de Farm-ito

Door: Guido2Gozzie

Blijf op de hoogte en volg Guido

15 Februari 2011 | Australië, Melbourne

Wat een flop was deze boerderij en voor alles wat ik ervoor heb moeten doen!

Het begon allemaal lang lang geleden (2 dagen..) toen ik gedag moest zeggen tegen iedereen van de House-share :'( (Leuke mensen! Sommigen waren heel grappig met hun beetje kennis in de nederlandse taal haha)

Ik pakte mijn spullen en mijn 50$ fiets (waarvan ik zelf de remmen heb gemaakt! Goed hea pap ^^) en vertrok vanuit het schattige huisje onderweg naar het stationnetje waar de tram mij zou oppikken: "halo, halo, no bike in tram. no allow bike on tram".... oowkeeey... dan maar vrolijk naar de taxi's toe huppelen met mijn fietsje en spullen. Eenmaal onder het zweet bij de taxi's een van de chauffeurs lieflijk aankijken en vragen "can you bring me and my bike to the Southern Cross train station?". En dat kon! Op tijd :D
Eenmaal op het station kwam ik erachter dat de bus die 1x per dag vertrekt geen fietsen aanboord neemt (NATUURLIJK) dus ik snel mijn fiets demonteren (alleen wielen, stuur en zadel) en in een doos proppen. Klaar voor vertrek! Ik kom om 9 uur in Rochester aan.

Wat een dooie boel was het daar... Er was geen telefoonnetwerk en geen internet, maar gelukkig stond daar Ahmed al te wachten, maar een fiets was overbodig (bagga)... volgende dag begin ik met werken en dan komt hieronder de werkdag

1) om 05:30 opstaan
2) in de bus in slaap vallen die ons naar het platteland bracht
3) 6 uur beginnen met TOMATEN PLUKKEN (alleen de roden zonder 1 stipje viezigheid) en hard doorwerken tot 15:00
4) elke vijf secondes een hijgende snuiver in mn nek hebben om te kijken hoe goed ik mijn werk doe terwijl hij 15 keer met zijn arabische accent (ik blijf objectief) "kam kam, I hef toe show joe! Joe pik not enough. Don't be picky. Loek Loek"... En natuurlijk valt dit allemaal wel te pikken, maar hij had het gewoon op mij gemunt
5) en over muntjes gesproken: Ik kreeg $1,80 per emmer en na mijn onderrug tot aan een hernia aan toe kapot te werken, heb ik maar 13 emmers bij elkaar gekregen.
6) om 15:00 de bus terug naar het hotel waar ik dan weer wel kon blijven voor maar 100 per week (de prijs zegt de kwaliteit)

Ik snap dat als je een 2 jaar voor een Work&Holiday visa wil hebben, je hier zou werken... Maar ik maakte nog meer geld met de zonnenpanelen-sales zonder ook maar 1 sale te maken!

Nu ben ik terug in Melbourne city-centre en heb alweer voor de volgende baantjes me aangemeld:
1) Bediening op een Cruiseliner (geen ervaring nodig!!)
2) Vakkenvuller in een groentenwinkel
3) nog een farm (DRUIVEN, slechte recencies over gehoord maar toch dichtbij)
4) nog een sales baantje, iets met een nieuwe soort telefoonabonnement dat ubergoedkoop zou moeten zijn (*zucht*)

duuus.... Ik ga maar verder met jobhunten...

  • 15 Februari 2011 - 06:45

    Mam:

    Ondanks jouw hele (beroerde) verhaal: supertrots ben ik op je!! Je doet het toch maar. En sorry, maar ik moest wel lachen om jouw fiets-verhaal. Heb je hem trouwens nog? En? Ben je je leuke overnachtigingsplekje kwijt? Ik duim voor je bij je nieuwe kansen! X

  • 15 Februari 2011 - 07:28

    Hester:

    been there, done that.. Echt k*t man! Volgende keer beter toch ;)

  • 15 Februari 2011 - 08:27

    René:

    Hey Guido, ik zal mijn collega Lidwine eens vragen. Zij is getrouwd met een Melbourniaan! Dus haar schoonouders wonen daar nog. Wie weet hebben zij een goeie tip! Schoot me net bij het lezen van je verhaal te binnen. Hang in there.

  • 15 Februari 2011 - 09:30

    Sistah!:

    Hey broertje!!
    Succes met alles *hug*... En wat een rare kerel, dus ik ben blij dat je daar weer weg bent ;)!
    Hou me op de hoogte...
    Mis je :)! Kus

  • 15 Februari 2011 - 10:25

    Marlies:

    Het heeft dus niet geholpen! Maar we gaan stug door! Hou je taai! Komt goed!

  • 15 Februari 2011 - 17:33

    Sijanda Jelsma:

    Hey Guido,
    Hoe dan ook ......ik heb heel erg genoten van je prachtige verhaal.
    en succes dan maar weer he!

  • 15 Februari 2011 - 22:47

    Robin:

    Haha geweldig guido! Ik hoop dat je een geweldig baantje gaat vinden :}

  • 15 Februari 2011 - 23:47

    Elie:

    Try before you die :p. Succes cuz

  • 16 Februari 2011 - 17:27

    Pap:

    Zit je fiets weer in elkaar? Je hebt hem toch niet verkocht? Succes jongen. Dan maar afzien dan kun je extra nagenieten in Fiji.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19787

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 31 Mei 2015

Studie

23 September 2010 - 25 Juni 2011

van Guido naar Gaussie

Landen bezocht: